Rond 14:30 uur op vrijdag 22 mei kom ik aan in Ossenzijl op camping de Kluft.
Op plaats 111 zet ik mijn tent op terwijl Henk en Lidy net weer komen van een fietstocht. Even later komt Marit ook aan. Njord heeft dit jaar de plaatsen 107, 108, 109 en 111. Op 110 stonden anderen (aangezien deze bij aankomst er al stonden was eventueel ruilen ook niet mogelijk).
Al snel warmt het in de tent op, ik besluit om een klein rondje te fietsen. ruim een uur later bij terugkomst hebben Co en Irma hun tent al staan. Ook Janny en Harry zijn weer terug op de camping.
Ik warm voor mij zelf een rijstsoep uit blik op en zit nog even bij mijn tent.
Rond 20:30 uur zitten alle Njord leden in de nieuwe Njord muggen tent ook Leo en Mieke die verder op de camping staan komen. Dit bevalt wel goed alleen bij het in en uit stappen komen er soms knutten naar binnen. Na wat bijpraten gaan we rond 22:15 uur naar onze tenten om te slapen. Alleen de buurcaravans zitten nog tot bijna 1.00 uur behoorlijk hard te praten waardoor bijna niemand daarvoor nog kon slapen.
Na een nacht met weinig vaste slaap wordt ik toch nog redelijk wakker. Iedereen ontbijt en maak zich klaar voor de tocht. Om 10:00 uur wordt het Njord Pinksterkamp officieel geopend.
Om 10:30 uur begint de tocht die zuidwaarts begint het natuurgebied De Weerribben in via de Bokvaart en Lokkenvaart. Het eerste stuk is mooi maar wel druk om dat dit een bewegwijzerde route is. De zijkanten hebben zijn soms bebost en soms een veen. Later wordt het wat opener en bij café de Weerribben wordt een korte pauze gehouden met een ijsje.


